Ismeretlen országúti kerékpár felújítás

Létrehozva: 2010. július 28. 17:52
Kora 40-es évekre tehető, felvettem a kapcsolatot egy régi országúti kerékpár szakértővel és kielemezte nekem a bringát..


További képek itt: http://picasaweb.google.com/goncziakos/IsmeretlenOrszagutiKerekparFelujitas


Gönczi Ákos:

Tisztelt Üveges Péter!

Ismerősöm, Szabados Ákos adta meg elérhetőségét és a segítségét szeretném kérni egy kerékpárral kapcsolatban amiről szinte semmit sem tudtam kideríteni.

Készítettem sok képet: http://picasaweb.google.com/goncziakos/IsmeretlenPalyakerekparFelujitas#

Mi a véleménye?

Üdv.: Gönczi Ákos




Péter Üveges:
Kedves Ákos,

Ez az öné, és felújítaná?
Teljesen korhű szereléssel magyar verseny műhelyváz, valószínűleg Győrffy, vagy Varga Dezső féle a negyvenes évekből. Igen, vagy universal, vagy Bowden Touring fékekkel használták. A váltókészlet Simplex s.g.d.g duplagörgős és ezért a negyvenes évek s nem a harmincas. A fékkarnak még nem volt markolatgumija. A kormány és a pipa országútra és pályára egyaránt használatos korabeli acél hajlítás. Lehet, hogy Titan típusú, vagy valami noname de eredeti Varga féle műhely hajlítás. A felni az egyik legkorábbi Ambrosio, vagy fiamme. Érdemes felújítani. Van hozzá eredeti arányú Varga feliratsablonom. Egyébként az agyak az első F.B. től megvásárolt első Campagnolo kerékagyak. Mindkettőbe Campa embléma van?

Üdvözlettel, Péter





Gönczi Ákos:



Köszönöm a precíz és kimerítő választ... :)

Campa embléma csak a hátsóban van..

A kerékpár alsóbb rétegeiben felfedeztem egy kis fekete festéket  ill amúgy is a kor alap színe a fekete volt így már le is festettem és mindenét átzsíroztam össze is raktam... :) csak a megfelelő láncra vadászok, valami kinyúlt kellene mert ami rajta volt az szinte használhatatlan és az újjal meg ugrál... bár nem is akarok vele túrázni :)

Így néz ki most, bár a festés nem sikerült valami túl jól, de már ez is fejlődés: http://picasaweb.google.com/goncziakos/IsmeretlenPalyakerekparFelujitas#5498147543327791874




Péter Üveges:
Szép,

Ez így korrekt. Amit rábiggyesztett az utókor, mint pl. a hátsó váltóra, szerintem is azt úgy kell hagyni. Egyébként Mannesmann csövekből készítette az öreg. Ha régi union, Regina, Sedis, Wippermann vagy esetleg magyar csepel lánc van rajta, az is hiteles. Nekem még vannak a korabeli magyar szürke hatszögletű gumis keresztmetszetű bowdenházak. Azokból tudok majd adni. A pedál valami régi Favorit, ha jól láttam ,de ha union, akkor Ok. A nyereg Brooks? Bár mármilyen régi bőrnyereg is jó rá. A hajtókarok Diamantok? Tiszta olyan mint egy Magistroni, vagy Giostra. Ezek az alufelnik is rendben vannak, de jobb lenne valami ballonosabb singo rá. Ha a singo és a bowdentok nem eredeti, az nem baj. Ezek fogyóeszközök. Még stella klipszszíj kellene rá, vagy Alfredo Binda, meg valami régi Verma, Lapize, REG, stb pedálklipsz. Ja, széles láncos még ugye?
Most napokig nem leszek net előtt, mert nyaralok, de majd újra megnézem hamarosan a mailjaimat.

Üdvözlettel,
ÜPéter